Home » Beauty » Jak uniknąć dodatkowych kilogramów w wakacje?

Jak uniknąć dodatkowych kilogramów w wakacje?

BeautyCookingKuchniaNaszym okiemTrends

Lato – beztroski czas odpoczynku i totalnego luzu.

W trakcie wakacji pozwalamy sobie na wiele przyjemności, również w kwestii jedzenia… Zdarza się, że przez zbytnią pobłażliwość i nie trzymanie diety, po urlopie wracamy zrelaksowane ale i cięższe o kilka kilogramów. Jak tego uniknąć? Dziś podpowiadamy jak cieszyć się latem bez obaw o przybranie nadprogramowych kilogramów!

    1)    Ruch to zdrowie
Czy jest lepsza okazja do uprawiania sportu niż lato? Piękna pogoda, dużo wolnego czasu – wszystko to sprawia, że swoją energię możemy spożytkować na łonie natury. Jazda na rowerze, spacery, pływanie, siatkówka plażowa – jak widzisz, opcji jest bardzo wiele. Kreatywnie spędzony czas zaprocentuje piękną opalenizną, wyrzeźbionym ciałem i nienaganną kondycją!

    2)    Sezon na owoce i warzywa
Wakacyjne kurorty często kuszą nas pizzą, goframi czy lodami z polewą. Oczywiście, nie musisz sobie ich odmawiać – grunt, żeby nie stanowiły one podstawy Twojej diety. Postaraj się, żeby potencjał letnich warzyw i owoców się nie zmarnował – maliny, borówki czy truskawki świetnie sprawdzą się jako dodatek do owsianki, poobiednie smoothie ochłodzi w upalny dzień, a sałatka ze świeżych warzyw w formie kolacji nasyci Cię, ale też da poczucie lekkości.

    3)    Postaw na alternatywne rozwiązania
Jeżeli planujecie ze znajomymi wieczornego grilla, to nie musi on oznaczać, że na ruszcie znajdą się wyłącznie tłuste mięsa i kiełbasy. Kto powiedział, że grill nie może być fit? Zamiast boczku, zaserwuj znajomym szaszłyki z piersi kurczaka, cukinii, papryki i cebuli – smakują naprawdę wybornie! A może kukurydza z grilla, zamiast kiełbasy polanej musztardą i ketchupem? Nie ma aż tylu pustych kalorii, a jej wyjątkowy smak niczym nie ustępuje tłustym potrawom!

    4)    Planowanie to podstawa!
Wakacyjna rutyna to najgorszy wróg dla Twojego organizmu – o ile kilka dni słodkiego lenistwa i „nicnierobienia” jest w porządku, o tyle tygodnie przeleżane na kanapie już nie wróżą niczego dobrego i potrafią skutecznie rozregulować tryb organizmu. Może przez to ucierpieć również regularność spożywanych przez nas posiłków. Staraj się więc aktywnie planować każdy dzień swojego urlopu. Świadomość, że masz dużo do zrobienia pozytywnie Cię nastroi i z ograniczy sięganie po niezdrowe przekąski!

    5)    W kupie raźniej!
Jeżeli brakuje Ci motywacji i masz problem z utrzymaniem samodyscypliny – spędzaj aktywny czas z przyjaciółmi! Nie ma nic lepszego niż wycieczka rowerowa w towarzystwie znajomych! A jeżeli Twoi bliscy nie mają zbyt dużo wolnego czasu, poszukaj grupowych treningów w swojej okolicy. Fitness czy zumba pod okiem profesjonalnego trenera da Ci porządnego kopa energii i świadomość, że poprawnie wykonywane ćwiczenia zaprocentują super formą na jesień!

Jak widzisz, przybranie nadprogramowych kilogramów w wakacje wcale nie musi być koniecznością i nie musi wiązać się z szeregiem wyrzeczeń! Wystarczy, że aktywnie spędzisz letni czas!

 
Similar posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *