Home » Cooking » Dieta Dąbrowskiej – zdrowa dieta warzywno-owocowa!

Dieta Dąbrowskiej – zdrowa dieta warzywno-owocowa!

CookingKuchnia

Czym jest dieta Dr Dąbrowskiej i na czym polega?

Dieta dr Dąbrowskiej to inaczej dwuetapowa dieta oczyszczająca, której głównymi elementami są warzywa i owoce. Pierwszy etap to po prostu głodówka o charakterze leczniczym, która może trwać od kilku do nawet przeszło kilkudziesięciu dni. Drugi etap to również dieta, niemniej jednak polega ona na spożywaniu w głównej mierze produktów charakteryzujących się niskim przetworzeniem, które są bez problemu dostępne w naszej szerokości geograficznej.

Po co organizmowi potrzebna jest głodówka?

Taka głodówka ma za zadanie uruchomić wewnętrzny proces trawienia poprzez zaniechanie spożywania pokarmów o charakterze budulcowym, czyli tłuszczy, białek i węglowodanów prostych. Gdy organizm ich nie dostaje, aby zapewnić sobie energię zużywa nic nie znaczące złogi i zdegenerowane tkanki.

W ten sposób najpierw dochodzi do trawienia nadmiaru tkanki tłuszczowej, oraz zbędnych komórek, w których magazynowane są substancje toksyczne.

Dzięki temu pozbywamy się wszystkiego, co odpowiada za nieprawidłowe działanie całego ustroju i rozpoczynają swoje działanie w pełni naturalne procesy samoleczenia.

Pierwszy etap Diety dr. Dąbrowskiej – co można jeść ?

Podczas trwania tego etapu diety można spożywać tylko i wyłącznie warzywa o niskiej zawartości skrobii z gatunków: kapustne, korzeniowe, liściaste, cebulowe i dyniowe, a także owoce o niskiej zawartości cukru: grejpfruty, cytryny, jabłka, jagody. 

Wszystkie wyżej wymienione warzywa i owoce najlepiej jeść na surowo w postaci sałatek, dzięki temu zachowają swoje wartości odżywcze.

Drugi etap Diety dr. Dąbrowskiej – co można jeść ? :

Po zakończonym etapie oczyszczania całego organizmu należy zmienić diametralnie swoje nawyki żywieniowe i przejść na tylko i wyłącznie zdrową dietę, której głównym składnikiem nie będą tylko warzywa i owoce wymienione w pierwszym etapie diety, ale także inne, jak chociażby rośliny strączkowe, chleb razowy, kasze i ziarna, a także mleko i jego przetwory.

 

 
Similar posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *